Vrijdagavond 5 juli is de jaarlijkse wedstrijd Rabo beker en de Frans Dijkers bokaal verschoten. De Rabo beker voor de heren en de Frans Dijkers bokaal voor de dames.

Het weer was perfect voor de wedstrijden en het kon een spannende strijd worden. Er werd bij de heren gestreden voor de wisselbeker beschikbaar gesteld door Rabobank Noord Twente. Om 19:30 uur zijn de heren van start gegaan met de ronde. Halverwege was de stand 3 schutters (waaronder titel verdediger Jos Huiskes) 12 schoten, 2 met 15 en 4 met 16. Nadat de groepen de Revinksweg hadden geschoten werd de balans opgemaakt.

De eerste plaats en de Rabo beker was voor Jos Huiskes in 18 Schoten en 26 meter, 2e was Stef Huiskes in 19 schoten en 5 Meter, derde Ralf Lansink in 21 schoten en 19 meter, 4e Jan Lammerink 24 schoten en 66 meter, 5e Gerald Hesselink 25 schoten en 76 meter, 6e Alfons Poppink 25 schoten en 30 meter, 7e Ruud Poppink 25 schoten en 7 meter, 8e Dennis Nijhuis 26 schoten en 67 meter, 9e Jos Aarnink 26 schoten en 0 meter,

Nadat de heren afgeschoten hadden vertrokken de dames voor hun strijd voor de Frans Dijkers Bokaal. De dames hebben heen en weer geschoten over de klootschietersbaan (Hakeweg). Halverwege ging Gerda Pikkemaat (titel verdedigster) aan kop met 12 schoten gevolgd door Astrid Eerdman met 14 Schoten. De terugweg moest Astid 2 schoten goed maken om Gerda van de winst te houden.  Gerda ging goed door maar Astrid kwam langszij en over de finish hadden ze de zelfde aantal schoten. De dames hadden de meters niet genoteerd dus moest een beslissingsschot de winnaar bepalen.  Astrid schoot eerst en het schot was niet helemaal goed. Gerda schoot en die lag wel goed op de straat waardoor zij haar titel prolongeerde.  1e Gerda Pikkemaat 26 Schoten, 2e Astrid Eerdman 26 Schoten, 3e Rosa Schuurman 30 Schoten, 4e Rianne Poppink 31 Schoten,5e Sinie Boerigter 32 schoten, 6e Rikky Koopman 35 Schoten.

Na de wedstrijden zijn de Rabo beker en Frans Dijkers bokaal uitgereikt aan de winnaars. Er werd door de leden nog gezellig nagezeten en nagepraat over de gezellige en spannende wedstrijd. Tevens was er nog een kleine verloting voor de deelnemers.

Op de foto zie je de beide winnaars met de Rabo beker en Frans Dijkers bokaal