Onder prachtige weersomstandigheden is er vrijdagavond 3 juli door de leden van de K.V. Reutum gestreden om de door de Rabobank en Frans Dijkers beschikbaar gestelde bekers.

De Frans Dijkers bokaal was de inzet bij de dames en bij de heren was de Rabobeker de inzet.

De heren schoten om 19.30 uur af, waarna een kwartier later de dames van start gingen. De heren schoten de ronde Hakeweg, F.J. Groothuisweg, Revinksweg en via fietspad weer terug. De dames schoten heen en terug over de Hakeweg. De winnares van vorig jaar Gerda Pikkemaat die de beker al 2 jaar achter elkaar gewonnen heeft, zou bij winst de beker in haar bezit krijgen. Haar tegenstanders konden haar echter niet van de derde overwinning op rij afhouden en de Frans Dijkers bokaal is dan nu ook definitief in haar bezit.

Ook bij de heren was de titel verdediger, Jos Huiskes, erop gebrand om de beker opnieuw te veroveren want bij winst was de Rabobeker definitief in bezit van Jos gekomen. Hij had ook de editie van 2018 al gewonnen. Na een mindere start lag hij aan het eind van de Hakeweg al 2 schoten achter op de koploper Sander Telgenhof. Onder het motto, van een wedstrijd is pas afgelopen als het laatste schot verschoten, is begon Jos aan een inhaalslag. Dat je dit aan hem kunt overlaten bleek wel op het eind van de ronde. Hij had zijn achterstand ingehaald en had van zijn groep het beste geschoten.

Echter tijdens de prijsuitreiking bleek de winnaar van de Rabobank beker uit de andere groep te komen, en was het zoon Stef die de titelverdediger van vorig jaar terug zette naar de tweede plaats.

Na de prijsuitreiking en een kleine verloting door Sander Telgenhof en Frans Dijkers werd er nog even gezellig nagepraat en door laatst genoemde direkt meegedeeld voor volgend jaar een nieuwe beker beschikbaar te stellen.

Uitslagen:

Dames: 1e Gerda Pikkemaat 25 Schoten, 2e Rosa Schuurman 31 Schoten, 3e Sinie Boerigter 34 schoten en Rikky Koopman 34 Schoten.

Heren:  Stef Huiskes in 23 Schoten en 68 meter, 2e was Jos Huiskes in 25 schoten en 24 meter, derde Raymond Veenhuis 28 schoten en 21 meter, 4e Ralf Lansink in 28 schoten en 14 meter, 5e Sander Telgenhof 29 schoten, 6e Gerald Hesselink 33 schoten en 2 meter, 7e Benny Veenhuis 34 schoten en 29 meter, 8e Gerrit Lammerink 37 schoten en 10 meter.