Afgelopen zondagmorgen 3 februari stond de jaarlijkse boerenkoolwedstrijd weer op het programma van de K.V.Reutum. Deze jaarlijks terugkomende strijd voor alle leden van de Klootschietersvereniging Reutum met hun huisgenoten en aanhang is een hoogtepunt en mooi begin van een nieuw jaar.

Daarnaast was de uitreiking van nieuwe klootschieters shirts aangeboden door Sponsor Morskieft , sfeermakers uit Reutum. Jan en Olga Morskieft werden dan ook hartelijk begroet. Tevens namen beiden deel aan de klootschietronde.

De Boerenkoolwedstrijd:

Dit jaar waren maar liefst 12 groepen van elk 6 deelnemers van de partij. Om 10.00uur was de samenkomst bij café-restaurant de Molenberg. Na eerst een kop koffie en voor de jeugd wat fris werden de groepen bekend gemaakt.

Per 2 groepen werd gestart waarbij de groepen behoorlijk goed waren gemixt. De jongste deelnemer was Wies Veenhuis met 3 jaren oud. De oudste Johan Nijhuis met meer dan 80 jaren. Gestart werd op de Revinksweg richting voetbalveld. Vervolgens over de F.J.Groothuisweg richting de tussen stop nabij de Hakeweg. Hier stond good old Frans Dijkers klaar met warme chocolademelk voor de jeugdigen en voor de oudere deelnemers een koude kruidenbitter die nadien behoorlijk warm aanliep.

Na deze tussen stop ging het verder over de Hakeweg richting de klootschietersbaan de haarlerheide. Omdat deze was voorzien van een wit tapijt werd het laatste gedeelte van de ronde verschoten via het betonnen rijwielpad. Het einde was net voor de parkeerplaats van de Molenberg. Rond 12.30 uur waren alle ploegen weer terug en konden met elkaar het nodige bespreken. De zeer lange schoten van eenieder, maar ook de korte poedels die gemaakt werden.

De voorzitter ; Sander Telgenhof maakte uiteindelijk de resultaten bekend. De poedelprijs was dit jaar voor de groep van Gerrit Lammerink, Bossink Gait die maar liefst 52 schoten nodig hadden om de ronde te volmaken. Alhoewel ze steeds geduchte tegenstand kregen van groep 10 moest men op het eind toch een stapje terugzetten. Het verlies werd dan ook in ere genomen.

Uitslag Boerenkoolronde 2019:

1. Groep Jos Aarnink 36 schoten en 13 meters.
  2. Groep Jos Huiskes 37 schoten en 9 meters.
  3. Groep Gerarld Hesselink 38 schoten en 39 meters.
  4. Groep Alfons Poppink 40 schoten en 4 meters.
  5. Groep Bennie Veenhuis 44 schoten en 32 meters
  6. Groep Herald Veenhuis 44 schoten en 17 meters
  7. Groep Gerald Bijen 45 schoten en 25 meters
  8. Groep Sander Telgenhof 45 schoten en 18 meters
  9. Groep Raymond Veenhuis 45 schoten en 8 meters
  10. Groep Richard Lammerink 46 schoten en 24 meters
  11. Groep Jan Lammerink 50 schoten en 25 meters.
  12. Groep Gerrit Lammerink 52 schoten en 21 meters.

Huldiging deelnemers jeugd NK.

Vervolgens ging voorzitter Sander Telgenhof in op de prestaties van de jeugd KV Reutum, met name de deelname aan het NK van 2018. Maar liefst 19 jongeren hadden zich geselecteerd om aan deze wedstrijden te Zwolle nabij Groenlo te mogen deelnemen. Een 3-tal jeugdigen van de KV Reutum viel in de prijzen. De onderdelen bestonden uit straat, veld en zetten. Ook was er een allround klassement waar de resultaten van de 3 onderdelen werden opgeteld.

Deze jeugdleden worden altijd gehuldigd tijdens de Boerenkoolwedstrijd.

Bij de Meisjes Categorie 1 waren dit: Dylana Bijen en Hanne Scholten. Dylana met 3 keer een 2e plaats en 1 keer een 3e plaats. Hanne met 1 keer een 2e plaats en 2 keer een 3e plaats. Bij de Jongens Categorie 2 was er een 2e plek behaald door Tom Slaghekke op het onderdeel Zetten met een verste gooi van maar liefst 37,15 meter. Ook werd Tom 2e in het Allround klassement.

Uitreiking van de nieuwe wedstrijdshirts.

De voorzitter ging vervolgens in op de wedstrijdkledij. De oude rode wedstrijdshirts waren nodig aan vervanging toe. Het bestuur wist dan ook met de huidige sponsor; Jan en Olga Morskieft, tot een nieuwe deal te komen. Alle leden kregen een mooi nieuw zwart gekleurd wedstrijdshirt voor zien van een vrolijk logo met kleurrijke sponsor uiting. Al sinds heugenis , begin jaren 70 wordt door de firma Morskieft een warm gebaar gemaakt naar de KV Reutum. Inmiddels al voorzien van een 4de outfit met nu wederom nieuw wedstrijd shirts. (Foto)

Het 200 jarig jubileum zit eraan te komen.

De voorzitter ging vervolgens nog in om over 3 jaren een groots jubileum te vieren, nl. het 200 jarig bestaan van de KV Reutum. De voorzitter vroeg de leden om al eens na te denken over te nemen activiteiten. Ook is het zeer welkom nu alvast een werkgroep in het leven te roepen die e.e.a. gaat organiseren. Bij deze dus ook een oproep aan de leden om zich kandidaat te stellen voor de werkgroep. Vele handen maken licht werk.

De boerenkoolmaaltijd.

Tot slot maakte de voorzitter bekend dat ook café restaurant de Molenberg wederom een lekkere maaltijd heeft samengesteld voor alle leden. Iedereen kon voor een kleine bijdrage genoeg stamppot Moos eten met daarbij een drankje. Weer voortreffelijk voor elkaar. De voorzitter dankte dan ook Jos en Jolande Luttikhuis voor deze warme en goed gevulde bijdrage. Na de tijd werd er nog lang wat nagepraat en ging ieder voldaan naar huis.